Ekovastuullinen liiketoiminta - Perheyrityksen sydämellä ja järjellä
Voiko kasvu ja luonnon vaaliminen kulkea käsi kädessä?
Olipa kerran lumilapio... 20 vuotta uskollisesti palvellut ystäväni, jonka kärki hieman halkesi viime talvena. "Ei se mitään," ajattelin, "lunta sillä vielä lapioi vaikka jään hakkaaminen ei enää onnistu."
Niinpä marssin rautakauppaan ja hankin uuden, 20 euron lapion. Se näytti vahvemmalta, olihan siinä metallivahvike etuosassa! Mutta voi harmi - ensimmäinen kosketus jäiseen lumeen, ja koko lapion lapa halkesi juurestaan. Esimerkki tuotteesta, joka ei kestä sitä tehtävää, johon se on luotu.
Uskon, että sinulla on samankaltaisia kokemuksia. Ne saavat ajattelemaan: Suurin yksittäinen ekoteko olisi vähentää määrää - pienentää kokoa, vähentää käyttömääriä ja pidentää elinkaarta.
Mutta hetkinen... eikö tämä ole liiketoiminnan kuolemanjulistus? Ei välttämättä!
Kasvun ja luonnon säilyttämisen ristiriita
Elämme maailmassa, joka on rakennettu kasvun periaatteelle. Tämä näkyy kaikessa: mittareissamme, arvostuksissamme, jopa tulevassa EU:n Taksonomiassa.
Yrityksen mantrana on usein: "Valmista ja myy nopeammin, enemmän ja halvemmalla. Valtaa markkinat, tule vahvemmaksi." Mutta toimivankin kierrätyksen ja uusiotuotteen tekeminen jättää jälkensä luontoon.

Voisimmeko ajatella toisin?
Entäpä jos yrityksemme mullistaisi oman tuotantomäärän korvaamalla osan tuotteista uudenlaisella palvelulla? Onko se mahdollista niin, että kaikki voittavat - tuottaja, asiakas ja käyttäjä?
Salli minun kertoa, miten pienennämme ekokuormaamme tuottamalla mahdollisimman vähän, mutta saamme silti enemmän aikaan!
Me yhdistämme DesignTag®-merkillä varustetut opasteet ja mainokset päivittymään lukijan omassa älypuhelimessa, hänen omalla kielellään:
- Opastepintojen uusimistarve vähenee merkittävästi
- Opasteissa ei tarvita enää suurta pinta-alaa kaiken kertomiseen
- DesignTag® yhdistää puhelimen suoraan oikeaan tietoon - hakukoneiden energiaa ei tarvita
- Käyttäjä säästää arvokasta aikaa, ja luonto kiittää
DesignTagin muoto on kuin visuaalinen lupaus - se kertoo heti, mitä puhelin tekee lukutapahtuman jälkeen. Käyttö on turvallista ja ilahduttavan helppoa!
Vähemmästä syntyy enemmän
Perinteisen kertakäyttökaupan vähentyessä syntyy uutta palvelua kahdella tavalla:
- haarn.io-palveluohjelmistolla
- kerättävällä opastamisen datalla, josta syntyy myytävää opastetietoa
Näin yhteinen ihmeemme tapahtuu:
- tuotteiden määrän vähennyksestä syntyy palvelubisneksen kasvua
- kasvutavoite saavutetaan ilolla
- teemme suurimman ekoteon vähentämällä määrää
Mikä tässä on parasta? No tietenkin se, että mitä me teimme, voimme nyt tarjota myös sinulle - mitä ikinä valmistatkin tai missä ikinä palveletkin

Tehdään yhdessä hyvää jälkeä
Soitathan minulle (tai jätä soittopyyntö), kerro tilanteesi, luontohuolesi ja kasvutoiveesi. Katsotaan yhdessä, minkä puuttuvan palasen voimme täyttää ja mihin uudet tavoitteet voidaan yhdessä asettaa!